Kávé, frotírzokni, kispárna, és egy könyv avagy így leszek valakiből akár királykisasszony

2016. január 22. 23:35 - Ashni87

Könyvkritika - Cassandra Clare: Az angyal

Pokoli szerkezetek - első könyv

Ma sikerült befejeznem CC Pokoli szerkezetek trilógiájának első kötetét, és úgy döntöttem, rögtön le is írom a véleményem. A végzet ereklyéi sorozathoz képest sokkal de sokkal jobban tetszett ez a könyv. Betudható talán annak, hogy itt már az írónő "rutinosabb"-nak számított, állt mögötte egy stáb aki segített kibontani neki a szálakat és utánanéztek a történelmi vonatozásoknak amit a könyvben szerepeltetett. Végül is egy nagyszerű story-t hozott létre, úgyhogy alig várom, hogy a többit is a kezembe vehessem.
Beszarás de találtam angyalkarobotos tetkót is miközben a posthoz kerestem képeket a neten.

tumblr_nphpcd013m1s1m5p9o1_500.jpg

 

 

    


Könyv címe:

  
Az Angyal

Eredeti címe:
Clockwork Angel
Eredeti megjelenés: 2010. aug. 31.
Kiadó: Könyvmolyképző
Kiadás: Szeged, 2013.
Fordította: Kamper Gergely
Oldalszám: 468 oldal
ISBN: 9789632455310
 Díjak, kitüntetések:

RITA Award by Romance Writers of America
Nominee for Best Young Adult Romance (2011),

Romantic Times Reviewers' Choice Award (RT Award)
Nominee for Best Young Adult
Paranormal/Fantasy Novel (2010),

Voya Perfect Ten (2010),

The Inky Awards for Silver Inky (2011),

Abraham Lincoln Award Nominee (2013)

Goodreads Choice Award Nominee for Favorite Book,
Favorite Heroine,
Young Adult Fantasy, Goodreads Author (2010),

The Inky Awards Shortlist for Silver Inky (2011)
    Karakterek:
Theresa Gray,
Magnus Bane,
William Herondale,
James Carstairs,
Jessamine Lovelace,
Henry Branwell,
Charlotte Branwell,
Nathaniel Gray,
Camille Belcourt,
Sophie Collins

Műfaj: YA, Fantasy,
UrbanFantasy
Sci-Fi Steampunk?
   Olvasott pld.:

 


saját példány

 


puha borítós

 


Könyvmolyképző,

Pokoli szerzetek
trilógia - első könyv

 

     Adatlapja:
Moly , Bookreads
    Kulcsszavak:

 

YA, Cassandra Clare, trilógia,
vöröspöttyös, NYT bestselles, angyal, romantika

 

 

     SPOILER! A könyv maga CC írói kronológiájának 7 kötete, lényegében a végzet ereklyéi sorozat előtörténetének, tirlógiájának az első része. Maga az elbeszélés 1878. tavaszán kezdődik az akkor tizenéves éves Will  és Jam  a londoni árnyvadászok intézetének megbízásából halálesetek után kutatnak. Így botlanak bele a az eredetileg NewYorkból Londonba utazó, majd később fogságba eső Teresa Gray-be. Természetesen hőseink kiszabadítják az időközben emberből alakváltoztató boszorkánymesterré avanzsálódott Tessit, aki elveszettnek hitt bátyját keresi. Elviszik az árnyvadászok londoni intézetébe a hölgyet, ahol aztán megismerkedik a vezetővel és férjével, és további árva árnyvadászokkal és azok segítőivel. Korábbi könyvekben már ismert figurák is felbukkannak ebben a részben: Magnus Bane, Camille Belacurt és Church.
    A karakterek mint az előző történetben itt is nagyon szerethetőek, lehet velük azonosulni. Korhű viselkedésük és ruházatuk nagyon pontosan körbe van rajzolva, akárcsak színes személyiségük, egyedi viselkedésük.
A kedvenc ilyen részem amikor Will rájön, hogy Tessa veszélyben van az Intézetben és elköti az egyik lovat, végigvágtat egész Londonon, beszalad az intézetbe lekaszabolja a robotokat és megmenti Tessit. Olyan romcsi, tükrözi a férfiak akkori lovagiasságát.  A 19. sz-i London is nagyon részletesen körbe van írva, kerületek, utcák, szórakozóhelyek, épületek, nagyon ügyelt erre a szerzőnő.
    Elég sok idézet az akkori angol irodalomból viszont már nagyon mesterkélté, mondhatni erőltetetté teszi a könyvet, megakasztja a történet fonalát, sokszor nem is vág az elbeszélésbe és felszabdalja a cselekményt. Ezt nagyon nem csíptem ebben a részben, kicsit olyan érzésem lett mint amikor töltőanyagot/térfogatnövelőt adnak egyes élelmiszerekhez. A végén már el sem olvastam, csak átugrottam ezeket a részeket.
   Ebben a könyvben is volt haláleset, ami már védjegyévé vált CC-nek. Elég sokat részletébe, életébe beavatott minket az írónő a később kinyírt karakter életével kapcsolatban, amit nem teljesen értek, remélem lesz még róla szó a további kötetekben, szomorú lennék, ha ez is elsikkadna.
   Az érzéseim nagyon vegyesek voltak, könnyű volt olvasni a kötetet át tudtam érezni a fájdalmat, a csalódás, a szeretetet, a szerelmet szurkolni is szurkoltam, csalódott is voltam, sajnálatot is éreztem de leginkább várakoztam és kíváncsi voltam/vagyok. Úgy érzem ez a könyv az előtörténet előtörténet előtörténete. Várom, hogy kiből mi lesz, hogyan bontakozik ki a cselekmény. Vajon lesz-e mégis gyermeke Tessinek, ha lesz kitől lesz, lesz e benne nagy szerelem, vetélkedés a barátok/parbataiok között. mi lesz a kis mechanikus angyalával és előkerülnek-e Will szülei.
   Sok helyen olvastam, hogy kiszámítható a történet, ezt a véleményt én nem osztom. Jelenleg még nem tudom, ki kivel van, és mi lesz a vége a mesének. Ennek ellenére nem érzem azt mint a Mennyei tüzek városánál, hogy befejezetlen lenne a könyv. Az egyik cselekményszál lezárásra került, de sok másik nyitott maradt így biztosítva van, hogy megvegyem a következő kötetet.

Éééés meg is fogom venni, mert idáig rendben van a story.  10 / 8 adok neki.

 – Camille finoman jár. Mint egy faun az erdőben. Nem úgy, mint egy kacsa.
– Nem úgy járok, mint egy kacsa.
– Én szeretem a kacsákat – szúrta közbe diplomatikusan Jem. – Főleg a Hyde Parkban lévőket. – A szeme sarkából Willre pillantott; mindkét fiú az asztal lapján ült, lábukat a levegőben lóbálták. – Emlékszel, amikor megpróbáltál rávenni, hogy etessek meg velük egy kacsapástétomot, mert szerettél volna kitenyészteni egy új kannibál kacsafajt?
– Be is falták – emlékezett vissza Will. – A vérszomjas kis dögök. Sose bízzatok egy kacsában!

slovakian-cover-cwa.jpg

– Talán Agathába szerelmes – jegyezte meg.
– Remélem, nem. Agathát én szeretném feleségül venni. Lehet, hogy ezeréves, de a lekváros sütijéhez semmi sem fogható. A szépség elhalványul, de a szakácsművészet örök.

tumblr_mjkq82qzei1s7rrtpo1_500.jpg

Will elmosolyodott. – Némelyik könyv itt nagyon veszélyes – magyarázta. – Óvatosan kell bánnunk velük.
– Az embernek mindig óvatosan kell bánnia a könyvekkel, meg azzal, ami bennük van – bólintott Tessa. – A szavak képesek megváltoztatni bennünket.
– Nem tudom, engem megváltoztatott-e egy könyv valaha is – szólt Will. – Illetve van egy, amelyik azt ígéri, hogy megtanulhatom belőle, hogyan változhatok át egy komplett birkanyájjá…

d2980910cc32e40b694b20e383becd2e.jpg

– Tudod – mondta Gabriel –, egy időben azt hittem, barátok lehetünk, Will.
– Egy időben azt hittem, vadászgörény vagyok – felelte Will –, de aztán kiderült, hogy ez csak az ópium miatt volt. Tudtad, hogy ilyen hatása van? Mert én nem.

2087517dbe9b5ae08baeacc123be6324.jpg

 – (…) Olvastátok a Csodálatos mechanikus szerkezetek lexikonját?
– Még csak nem is hallottam róla – felelte Will. – Vannak benne titokzatos, ködbe burkolózó, kietlen mocsarak? Szellemszerű leányok, akik romos várak termeiben kísértenek? Egy jóképű hős, aki a gyönyörűséges, ámde nincstelen hajadon segítségére siet?
– Nincsenek – felelte Magnus. – Van egy szaftos rész a fogaskerekekről valahol a közepén, de a többi elég száraz.
– Akkor Tessa sem olvasta – állapította meg Will.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ashnibookshelf.blog.hu/api/trackback/id/tr328301894

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Kávé, frotírzokni, kispárna, és egy könyv avagy így leszek valakiből akár királykisasszony
süti beállítások módosítása